A┼ča─č─▒da ingilizce passive voice ile ilgili t├╝rk├že konu anlat─▒m─▒, ├Ârnek c├╝mleler ve ├ževirileri mevcuttur.
ED─░LGEN YAPI – PASSIVE VOICE
─░ngilizce’de “passive” yap─▒ “be + V3” yap─▒s─▒ ile olur. “Be” y├╝klemi c├╝mlenin zaman─▒na uygun olarak “am, is, are, was, were, be, been” hallerinden birini al─▒r. T├╝rk├že’de ise “edilgen” yap─▒ “y├╝klem + -Il/In” yap─▒s─▒ ile olu┼čturulur.
- ZAMANLAR VE YARDIMCI Y├ťKLEMLERDE “PASSIVE”
Simple┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á Present English is spoken in many countries.
Present Continuous┬á┬á┬á The house is being decorated.
Present Perfect┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á She has been informed.
Present Per. Cont.┬á┬á┬á┬á The research has been being done. *
Simple Past┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á I was informed.
Past Continuous┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á I was being followed.
Past Perfect┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á He had been misunderstood.
Past Per. Cont.┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á I had been being questioned for hours. *
will┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á It will be completed on time.
going to┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á They are going to be invited.
continuous┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á You will be being informed soon. *
perfect┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á It will have been opened by next week.
can┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á can + V3
could┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á could + V3
had better┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á had better + V3
have to┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á have to + V3
may┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á may + V3
might┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á might + V3
must┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á must + V3
need┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á need to + V3
ought to┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á ought to + V3
shall┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á shall + V3
should┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á should + V3
used to┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á used to + V3
would┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á would + V3
would rather┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á would rather + V3
* ile i┼čaretli olan yap─▒lar─▒n kullan─▒m─▒ yoktur.
- “PASSIVE” ANLAM TA┼×IYAN Y├ťKLEMLER
Baz─▒ y├╝klemler, c├╝mleye g├Âre, “Passive” anlam ta┼č─▒yarak kullan─▒labilirler.
– Your report reads well.
– The new Ford is selling badly.
– It is a nice material, but it doesn’t wash.
- “ACTIVE” C├ťMLEN─░N NESNES─░N─░N B─░R “CLAUSE” OLMASI
├ľrneklerde de g├Âr├╝lece─či gibi, “active” bir c├╝mlenin nesnesinin bir “clause” olmas─▒ durumunda
– People believed (that) the witches communicated with the devil.
─░nsanlar cad─▒lar─▒n ┼čeytanla ileti┼čim kurdu─čuna inan(─▒r)d─▒.
bu c├╝mle ├že┼čitli durumlarda “passive” yap─▒labilir.
– It was believed that the witches communicated with the devil.
– The witches were believed to communicate with the devil.
– That the witches communicated with the devil was believed.
Cad─▒lar─▒n ┼čeytanla ileti┼čim kurdu─čuna inan─▒l(─▒r)d─▒.
Bu t├╝r “passive” c├╝mlelere bir di─čer ├Ârnek:
– Nobody knew whether he was telling the truth.
S┬á┬á┬á┬á V┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á┬á O = CLAUSE
– It was not known whether he was telling the truth.
– Whether he was telling the truth was not known.
- “INFINITIVE” YAPININ “PASSIVE” HAL─░
5.1. be to + PASSIVE
- a) Gereksinim
– These carpets are to be cleaned regularly. (=should be cleaned)
– This form is to be filled in in ink.
Bu formun m├╝rekkepli kalemle doldurulmas─▒ gerek.
– There is a lot of work to be done.
Yapacak/ Yap─▒lacak ├žok i┼č var.
- b) “will” anlam─▒nda
– An offer as generous as this one is not to be refused.
Bu kadar c├Âmert bir ├Âneri reddedilmez.
5.2. “be” + “to be seen / found / congratulated”
– He was nowhere to be seen.
Hi├žbiryerde g├Âr├╝lmedi/ Onu g├Âren olmad─▒.
– The dog was nowhere to be found.
K├Âpek hi├žbiryerde bulunamad─▒.
5.3. “be + to blame” yap─▒s─▒ “be + to be blamed” anlam─▒nda
– Nobody is to blame for the accident.
Kaza i├žin kimse su├žlanamazd─▒./ Kazada kimsenin su├žu yoktu.
5.4. “anything / nothing” + “to do / to be done”
– There is nothing to do.
Yapacak hi├žbir┼čey yok [bu y├╝zden can─▒m s─▒k─▒l─▒yor].
– There is nothing to be done.
Yapacak hi├žbir┼čey yok. / Elden bir┼čey gelmez [o y├╝zden at onu gitsin].
5.5. “supposed to”
– I am supposed to be at home
gibi bir c├╝mle iki tamamen farkl─▒ anlam ta┼č─▒yabilir:
 = Everyone supposes that I’m at home.
Herkes benim evde oldu─čumu san─▒yor.
 = I should be at home now.
┼×u an evde olmam gerekirdi.
Uygun anlam “ba─člam” yolu ile anla┼č─▒labilir.
5.6. “to have been + V3 “
“to have been + V3” yap─▒s─▒ “perfect/past” anlam ta┼č─▒d─▒─č─▒ndan
– I would like to be invited
Davet edilmeyi isterim. / Ke┼čke davet edilsem
– I would like to have been invited
Davet edilmi┼č olmay─▒ isterdim. / Ke┼čke beni davet etselerdi
┼čeklinde T├╝rk├že’ye aktar─▒labilir.
5.7. “get + (nesne) + V3”
─░ngilizce’de edilgen yap─▒da “be + V3” yerine “get + V3” kullan─▒labilmektedir.
– How did the window get broken ?
Cam nas─▒l k─▒r─▒ld─▒ ?
– He got his money stolen.